mandag 6. januar 2014

Lesemål for 2014

De to siste årene har jeg vært med på lesealong/mål. Har da hatt som mål og lese 52 bøker i året. I 2012 leste jeg 65 bøker og i 2013 ble det 79. Så satser jeg på at jeg klarer det i år og. Jeg har ihvertfall nok bøker som jeg vil lese. Jeg skal prøve å legge ut litt om boka jeg har lest, og gi de terningkast fra 1 - 6.

Bok nr 1 som jeg er ferdig med heter: Min mangel på stolthet og fordom i jakten på Mr. Darcy - 335 sider - fin bok om kjærlighet og ungdom, men ingen favorittbok dette. 

Dette skrives på baksiden om boken:

Det er ham eller ingen. Ingrid skjønner det straks - han er hennes Mr. Darcy. Hun har lest nok romantiske bøker til å kjenne igjen mannen i sitt liv når hun ser ham. Som romanheltinnene er hun fast i troen på kjærligheten, men i motsetning til de tafatte hovedpersonene har ikke Ingrid tenkt bare å bli sittende og vente. Straks hun har fått ferten av sitt livs kjærlighet, starter jakten. Som en ustoppelig Miss Bennet, eller kanskje en kvinnelig Odyssevs, forserer hun alle hindringer. Sporene løper fra en pub i Kragerø, via Fru Hagen på Grünerløkka og frem til Hells Angels illegale klubb - og Ingrid følger dem ivrig. Det finnes nemlig ingen vei tilbake. Det må bli dem, akkurat som i bøkene. Ingrid Schbsted Jacobsen (f. 1982) debuterer med en inderlig, innsiktsfull roman om hvordan det er å lide av overdreven "romantisme". Og i tillegg være ung og uerfaren og måtte gå omkring med skjev tannstilling ... Alle vil vi kjenne oss igjen i situasjoner hvor bøkenes rosa skjær ikke stemmer overens med virkelighetens nyanser.

Jeg gir terningkast 4

1 kommentarer:

Soline sa...

Takk for hyggelig bloggbesøk!

Jeg får aldri lest alle bøkene jeg har lyst til :-(

Legg inn en kommentar

takk for at du kom på besøk til meg og legger igjen en hyggelig kommentar